sâmbătă, 22 martie 2008

Trăiri nedemodate

După ce am fost ieri seară într-un nou "mega" bar al Iaşului (Maiadeyi ceva de genul...) mi-am dat seama ce frumoasă e viaţa mea şi cât de lipsită de sens e a unora "cool"... M-am intoxicat aseară cât pentru o viaţă, de fumurile "lumii bune" a oraşului , care sunt sigură că nu discută altceva decât despre haine, maşini, excursii scumpe, fasoane, despre cine cu cine s-a mai "combinat", cine cu ce haine s-a etalat, despre lumea lor plină de snobism si parveniţi, adică despre nimic. Mi-a ajuns, însă ăsta e tineretul actual (contemplând eu ca o babă....)

Şi mă gândeam ce am face fără iubire, fără să nutrim sentimente de ataşament faţă de nimeni, fără să ne sensibilizăm la un cântec frumos, la un cadou simbolic, la o îmbrăţişare ... Am duce o viaţă robotică, mecanică, adică am merge la serviciu, veni acasă , mânca, stat în faţa calculatorului/tv, culca şi apoi de la capăt. Încep să mă cutremur .... ce trist, asta se întâmplă în secolul nostru, în care oamenii spun tot timpul că nu au timp de nimic şi se uită râzând ironic "ce eu am timp să mai iubesc, să citesc cărţi, să mă plimb aiurea prin parcuri, să practic vreun sport, să discut despre diverse?....." Vremuri în care toţi spun că nu au bani pentru plăcerile vieţii, care îşi aleg prietenii şi "jumătatea" după criterii prestabilite şi pentru a se afişa cu aceştia ca un trofeu, îşi petrec timpul liber şi se distrează după trend. Oameni cărora li se pare demodat să discuţi despre cultură, despre iubire, despre religie, despre probleme actuale ....
Spun toate astea detaşată, pentru că am avut noroc să dau peste prieteni dragi cu care petrec timpul pt. că mă simt bine cu ei, nu pentru că au "ţoale" din "mol" sau merg în cele mai "jmechere" cluburi. Pentru că sunt simpli, pt. că sunt amuzanţi, pt. că au pasiuni interesante, pt. că am ce discuta cu ei şi cel mai important pt. că am sentimente de ataşament faţă de ei.
Mai am noroc că am parte de iubire, că stiu să fac diferenţa între muzica de calitate şi gunoaiele de acum, că mai citesc o carte bună , că am şi alte activităţi decât să mă duc la facultate şi să bârfesc (da aşa e la mine la facultate.... dar asta într-un episod viitor), că pot să mă sensibilizez, că nu merg în cluburi de "fiţe" şi nici de "fâţe" , că nu fac shopping la molu' din oraş şi nici nu port ochelari de soare în spaţii închise sau noaptea....
Nu am scris cele de mai sus ca să mă laud, pentru că şi eu ca ff multe persoane sunt ocupată, însă nu cred că pentru a putea trăi trebuie să sacrifici ff mult timp. Lucrurile simple sunt cele mai ieftine şi durează puţin.
Din păcate , acum se vorbeste despre iubire si sentimente ca despre un nou model de maşină sau despre o nouă poşetuţă la modă ....

Un comentariu:

ines spunea...

Maydei este dragut dupa ce te obisnuiesti. Unii oameni care vin acolo nu. Am surprins si eu o conversatie inteligenta despre masini. Cu ocazia asta am aflat ca Opel este masina de tarani. Dar partea care mi-a placut cel mai mult a fost faptul ca acea conversatie era purtata de actualul prieten al fostei prietene a lui Alex (+ alti prieteni intelectuali) :)))