luni, 3 martie 2008

Despre pasiuni culturale



Fiecare persoana cu pasiunile sale... unele mai putin inaltatoare pt. suflet, altele iesite din comun. Voi spune doar ca detest persoanele care pretind ca pasiunea lor este shopping-ul si statul degeaba. ??????? What is that??? Cum pot fi numite acestea pasiuni? Din vaga mea experienta despre ceea ce ne inconjoara, pasiunea ar trebui sa ne ajute sa exersam calitatile, sa aflam lucruri noi, sa ne inalte sufletul, sa devenim mai impliniti, mai inteligenti si mai relaxati atat spiritual cat si trupeste ... la sfarsitul fiecarei activitati a pasiunii noastre (hobby , pt. cei anglofoni). Cum poate fi datul banilor pe haine, "ritzi-pitzi" , pufulet roz, gentute aurii si chestii "trendy" - numita pasiune?? Cu ce ma face mai inteligenta, ce noutati culturale descopar, cum imi fac trupul mai sanatos, cum ma relaxez??? Este un mister total pt. mine, poate imi va da vreo "shoperita" inraita, vreo explicatie metafizica, deoarece eu am intrat in obscuritatea necunoasterii....(in acest domeniu)

Asa... sa trecem la pasiuni cu adevarat (asa cum le consider eu). Printre pasiunile mele se numara... fotografia (sa fac foto, sa mi se faca foto, sa vizualizez foto, sa cercetez foto), artistica si jurnalistica, evident; limbile straine si nu in ultimul rand, Capoeira . Si despre aceasta ultima pasiune o sa atrag atentia... insa nu voi detalia.

Capoeira este un sport, este o cultura, este un simbol, este un icon, un mister si o impletire armonioasa a tuturor acestora. Nimic nu ma relaxeaza mai mult decat sa practic acest sport. Ma simt minunat de fiecare data cand ascult muzica, cautand sa descopar simbolistica versurilor si istoria personajelor din melodii.
Capoeira imi induce ideea de toleranta fata de orice rasa umana, de orice apartenenta etnica sau culturala; ideea de prietenie, de nerenuntare, de concentrare.
Si poate ca foarte multi dintre voi nu stiti nici macar despre ce vorbesc, va voi da cateva linkuri (din curiozitate culturala) pentru a face o incursiune in aceasta cultura-sport braziliana, ce dainuie de sute de ani :
http://en.wikipedia.org/wiki/Capoeira
http://capoeira4all.org/
http://www.capoeira.com/news.php
Asociatia Sportiva K-noi
din Iasi ... aici se practica Capoeira

Axe Capoeira

2 comentarii:

AndreeaMacoveschi spunea...

...foarte frumos exprimat..imbibat de o personalitate efervescenta asa cum o stiu pe diana ... originalitate si stil...

Anonim spunea...

super tare diana, abia acum am descoperit ca ai blog si imi plac foarte mult articolele tale, sunt exact ca si tine... amuzante, inteligente si , asa cum se exprima cineva inaintea mea, efervescente...

delia primicheru